понеділок, 11 лютого 2019 р.

Конспект уроку з основ християнської етики у 5 класі Служіння як відповідь на покликання




Тема уроку: Служіння як відповідь на покликання
Мета уроку: розкрити учням поняття «покликання» та «служіння». Розповісти учням біблійні історії про пророка Ісаю, царицю Естер, вміти порівнювати й аналізувати біблійну та українську історію (життя та діяльність княгині Ольги), робити висновки. Виховувати в учнів патріотизм та любов до рідної землі, усвідомлення своєї відповідальності за долю народу. Обґрунтувати взаємозв’язок між вірою, духовністю та патріотизм, любов’ю до Батьківщини і служінням та відповідальністю за долю народу. Спонукати учнів до розуміння важливості обрання власного життєвого шляху. Розвивати в учнів вміння розпізнавати своє покликання, почуття відповідальності за виконання власної місії.

Біблійна історія: пророк Ісая, історія Естер.

Ключовий вірш: «І почув я голос Господа, що говорив: Кого я пошлю і хто піде для Нас? А я відказав: Ось я, пошли Ти мене!» ( Книга пророка Ісаї 6:8)

Наочність: тести,кросворд.

Література до уроку:
1.     Біблія.
2.     Підручник. Основи християнської етики, 5 клас.

Хід уроку
І. Організаційний етап
1.     Християнське привітання:
- Слава Ісусу Христу!
- Слава навіки!
2. Молитва « Отче наш …».
ІІ. Актуалізація знань, перевірка вивченого.
1. Фронтальна бесіда:
-         Що таке мудрість?
-         Що спільного і відмінного між мудрістю й освіченістю?
-         Хто був наймудрішою людиною на землі? Як він здобув мудрість?
-         Розкажіть ключовий вірш минулого уроку («…бо Господь дає мудрість, з Його уст – знання й розум!»)

2. Мотивація навчальної діяльності
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
-         Наведіть приклади людських талантів.
-         Як по-іншому можна їх назвати?( покликання)
-         Хто допомагає нам розпізнати в собі покликання?
-         Які здібності відчуваєте в собі і як зможете з їхньою допомогою прислужитися іншим?

Висновок. Отже, кожна людина має своє покликання –внутрішній потяг, схильність до певної справи, нахил, призначення. Хтось із вас вміє гарно співати, хтось чудово танцює, хтось –декламує вірші, грає у футбол, вирощує прекрасні квіти, а хтось просто допомагає при потребі іншим. Тобто, всі люди є потрібні на землі і діють відповідно до  їхнього призначення. Але дуже важливо знайти своє призначення, яке дане нам Богом . Господь кличе кожного із нас, тож постараймося почути Його голос і піти за покликанням.
ІІ Оголошення теми та мети уроку.
1.Вправа «Роз’єднай слова».
А чи можете сказати, про що будемо дізнаватися на сьогоднішньому уроці?
 Щоб дати відповідь на це запитання, пропоную вам справитись із завданням, бо  до класу через шибку завітав вітер – пустунець і  з'єднав всі слова докупи.
( на дошці запис Служінняяквідповідьнапокликання)

2.Робота в парах. Вправа «Очікування».
У вас на партах лежать символічні сердечка. Подумайте і напишіть, чого очікуєте від уроку? Працюємо в парі. Справились? Озвучте їх. ( Відповіді  учнів: Дізнатися, що таке покликання? Які приклади покликання людей описані  у Біблії? Що означає служити?)

Учитель: сьогодні з вами ми поговоримо про покликання та про роль великих людей у житті народів, про патріотизм і справжню любов до рідної землі. Тому наш урок буде нагадувати подорож у часі: ми розглянемо біблійні історії відомих біблійних героїв, потім помандруємо в часи Київської Русі і поговоримо про ще одну жінку, яка відіграла велику роль для нашої держави.
   Але перед нашою подорожжю дайте мені відповіді на такі запитання:

ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Бесіда.
-  Як ви розумієте слово «покликання»?
Очікувана відповідь: місце у світі, професія, призначення, застосування своїх умінь і талантів на благо ближнього та народу.
- Пригадаймо, кого ми можемо назвати справжнім патріотом?
Очікувана відповідь: Той, хто дбає про свій народ, любить його, береже природу, шанує традиції.
- Як ви розумієте слово «служіння»?
Очікувана відповідь: виконання заповіді про любов до ближнього, підкорення волі Бога.
- Що означає любити свою землю?
Очікувана відповідь: ставитися з повагою до історії, культури народу, дбати про рідний край і працювати на його благо, молитися за нього.

2. Пояснення нового матеріалу
Пояснення нових термінів с.150 – 151 (підручник)

Ось як ці терміни тлумачить словничок у підручнику на с. 150. Зачитай .

Покликання – це внутрішній потяг, здатність, схильність до певної справи, поклик, нахил, призначення.

Служіння – виконання заповіді про любов до ближнього, підкорення волі Бога.

Прошу визначення записати до зошита.

Вирушаємо у подорож.
3. Читання біблійної історії про пророка Ісаю с.153(підручник)

Запитання:
1. Ким був Ісая?
2. Як він розумів своє покликання?
3. Хто сказав, що він має робити надалі?


Висновок.  Слово вчителя. Кожна людина покликана Богом до здійснення свого завдання на землі. Хтось із вас вміє гарно співати, хтось чудово танцює, хтось –декламує вірші, грає у футбол, вирощує прекрасні квіти, а хтось просто допомагає при потребі іншим. Тобто, всі люди є потрібні на землі . Але дуже важливо знайти своє призначення, яке дане нам Богом. Господь кличе кожного із нас, тож постараймося почути  Його голос і піти за покликанням.

4. Робота в парах.
Завдання:
Заповнити  картку – опору,  з'ясувавши , яка місія відповідає певній  професії.
Місія: рятувати  життя, навчати, захищати, допомагати ближнім, служити Богу, надавати  інформацію, обороняти.





Вчитель

Лікар

Військовий

Журналіст

Священик

Монах












Навчати

Рятувати життя

Захищати, обороняти

Надавати інформацію

Навчати

Служити Богу

Допомагати ближнім

Допомагати ближнім

Допомагати ближнім

Допомагати ближнім

Допомагати ближнім

Допомагати ближнім




5. Історія Естер
У старому Заповіті ми знаходимо книгу, яка розповідає нам дивовижну історію простої єврейської дівчини, яка, ставши царицею, дружиною Ахашвероша, царя Персії, наймогутнішої на той час імперії, врятувала свій єврейський народ від загибелі.

Діти читають (або вчитель) історію про Естер на с. 154 – 155.
 Запитання:
1. В чому було покликання Естер? ( рятувати свій народ)
2. Як виявлялася її любов до рідного народу? (готова віддати своє життя за свій народ)
3. На кого цариця покладала свої сподівання та від кого чекала допомоги? ( Бога)
4. Яка її роль у долі народу?


6. Поговоримо про княгиню Ольгу.
Текст діти читають (або вчитель) с.156
-         В чому полягає покликання княгині Ольги?

-         Складіть портретну характеристику  Княгині Ользі. (вродлива, енергійна, хитра й передусім мудра правителька, яка мала «чоловічий розум» ….)


7. Вивчення ключового вірша:
Ключовий вірш: «І почув я голос Господа, що говорив: Кого я пошлю і хто піде для Нас? А я відказав: Ось я, пошли Ти мене!» (Іс., 6:8)
Давайте разом вивчимо цей вірш таким чином: 1 ряд разом промовляє його голосно, 2 – тихіше, 3 – пошепки, а потім у зворотному напрямі.
-          Як ви розумієте цей ключовий вірш?

V.Закріплення матеріалу.
1. Тести. (Додаток 1.)
2. Кросворд. (Додаток 2.)
3. Бесіда.
-         Наведіть приклади видатних людей з історії України та сучасного життя, які були патріотами України ( Богдан Хмельницький, Леся Українка,   Герої Небесної Сотні
-          Діти, яке ваше покликання на даний час?

Слово вчителя. Сьогоднішня мандрівка сторінками Біблії та дорогами історії Київської Русі, України показала як розпізнали своє покликання великі люди, справжні патріоти, які поклали своє життя на служіння іншим. Ці історії, сподіваюсь, навчили вас  відповідально ставитися до своїх вчинків, думати не тільки про їх вплив на власне життя але й на життя оточуючих людей. Бог любить кожен народ, усіх людей, кожного з нас, адже страждав і помер  на хресті його Син - Ісус Христос, який є ідеальним прикладом  служіння:  «Син Людський не на те прийшов, щоб Йому служили, а щоб Самому послужити й віддати душу Свою за спасіння багатьох» (Мф. 20, 28), «бо так Бог полюбив світ, що і Сина Свого Єдинородного дав, щоб кожен, хто вірує в Нього, не загинув, а мав життя вічне» (Ів. 3, 16).


Чи сподобався  вам урок? 
Чи справдились ваші очікування?
Чи задоволені ви результатами своєї роботи?

4. Інтерактивна вправа   «Закінчи  речення»

-         Я сьогодні на уроці дізнався…

-         Відчув труднощі…

-         Я не знав, тепер знаю…

-         Найбільш цікавим для мене було…

-         Я дякую….

VІ. Підсумок уроку.
1.     Запиши висновок до теми у зошит.

Слово вчителя. Зараз ви стоїте на початку  свого життєвого шляху: навчаєтесь, спілкуєтесь, розвиваєте свої таланти. Намагайтеся уже сьогодні знайти своє місце на землі, готуйтеся до здобуття професії, яка принесе радість вам та користь Батьківщині.  А щоб це усе здійснилося допомагайте один одному, творіть добро, не стійте осторонь  проблем суспільства, будьте справжніми патріотами своє землі.

Знай, найвищий талант, милий друг,
– це любити людей так як себе,
І дарувати любов всім навкруг, навіть,
тому, хто ворог для тебе.

То ж давайте шукати в собі
цей Божий талант – вміння любити,
Щоб скоріше ми разом змогли
На землі Боже Царство створити.

«Незалежно від того, чекають від вас добра чи ні  – Творіть добро.

Незалежно від того, помітять ваше  добро чи ні – Творіть добро.

Незалежно від того, чим будуть платити вам за добро – Творіть добро.

 Творіть добро і ні в кого не запитуйте дозволу, бо ніхто не владен над вашим добром».



Додатки.
Додаток 1.
Служіння як відповідь на покликання.
Тест
І варіант
1.     Хто такий Ісая?
А) цар
Б) пророк
В) апостол
2.     Хто запровадив християнство на Русі-Україні?
А) княгиня Ольга
Б) Ярослав Мудрий
В) Володимир Великий
3.     Встановити відповідність
Ольга                      пророк
Ісая                         цариця
Естер                      поетеса
Леся Українка       княгиня
4.     Встановити відповідність
Описание: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSutsy3FSNaJ4mVBlFpmHM0GZSBWMqJPj5HbA8_lG-SYFuB3YZpsg 2. Описание: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTWjGPPbPUTzk-wh02EDZEPCue0JY2YF_jsoV27JGeFnYjB_WiD0w 3.Описание: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQY4X_GHbN7WBYbd8Jzckcb4CO-zag6ZcORDlBehkXlehDi2Bw0
а) портрет; б) зображення релігійного обряду; в) ікона.
5.     Вставити пропущене слово.
«бо так Бог полюбив світ, що і Сина Свого Єдинородного дав, щоб кожен, хто вірує в Нього, не загинув, а мав ______ вічне» (Ів. 3, 16).
6.      Вставити пропущене слово.
«І почув я голос ________, що говорив: Кого Я пошлю, і хто піде для Нас? А я відказав: Ось я, - пошли Ти мене!»(Іс.6:8)

Служіння як відповідь на покликання
Тест
І варіант
1.     В якому році Київська Русь стала християнською державою?
А) 898
Б) 889
В) 988

2.     У чому було покликання Естер?
А) рятувати свій народ
Б) перемогти у конкурсі краси
В) стати царицею

3.     Встановити відповідність.
          Володимир Великий                       гетьман
         Богдан Хмельницький                     князь
         Давид                                                 кобзар
         Тарас Шевченко                                цар
4.     Встановити відповідність.
1. Описание: http://cs628418.vk.me/v628418736/2d46d/JWjDimQWVz8.jpg 2.Описание: http://holyford.org/wp-content/uploads/2014/12/isaiah-icon-edit.jpg. 3. Описание: http://content-29.foto.my.mail.ru/community/orthodoxthought/_groupsphoto/h-5135.jpg
         а)Ісая, б)Ісус, в) св.Миколай
5.     Вставити пропущене слово.
«Син Людський не на те прийшов, щоб Йому служили, а щоб Самому послужити й віддати душу Свою за __________ багатьох» (Мф. 20, 28)

6.     Продовжити речення.
Людина, що пророкує (проголошує, переказує, сповіщає) людям слова Господа Бога , називається ______________.
   

Додаток 2.
5 клас.
Кросворд до теми «Служіння як відповідь на покликання»

 По горизонталі..
1.     Ім’я єврейської дівчини, яка  врятувала свій народ від загибелі. (Естер)
2.     Перша княгиня-християнка Київської Русі. (Ольга)
3.     Син Божий, Спаситель людства. (Ісус)
4.     Місце  для жертвоприношень у вигляді підвищення або столу. (Жертовник)
5.     Біблійний пророк, найбільший з усіх пророків Ізраїлю .(Ісая)
6.     Внутрішній потяг, здатність, схильність до певної справи, поклик, нахил, призначення. (Покликання)
7.     Посередник між Богом і людьми, виконує волю Бога. (Ангел)
8.     Святе Письмо, Священне Писання. (Біблія)

1.
   С








2.
   Л





3.

   У



4.Ж









5.  І




6.






  Н





7.
  Н




8.




  Я


2 коментарі:

  1. щиро дякую за Вашу роботу та чудовий урок, яким з Вашого дозволу скористаюсь. Бажаю Божого благословіння на нові матеріали.

    ВідповістиВидалити